علائم زگیل تناسلی در مردان
نوشته شده توسط : salamatpedia

علائم زگیل تناسلی

آن دسته از انواع ویروس اچ پی وی که ریسک بالایی دارند و منجر به بروز سرطان در بدن می شوند؛ معمولا هیچ علائم خاصی را در آقایان و بانوان از خود نشان نمی دهند.

زگیل های تناسلی معمولا اولین علامت هستند. اما این زگیل ها لزوما نشانه بروز سرطان در بدن افراد نیستند.

آزمایش های تشخیصی برای ویروس اچ پی وی در آقایان

جهت تشخیص زگیل تناسلی در مردان، پزشک معالج ابتدا از ناحیه تناسلی آقایان معاینه به عمل می آورد تا در صورت وجود هرگونه زگیل، تشخیص اولیه اتفاق بیوفتد.

برخی از پزشکان برای مشاهده زگیل های ریزی که قابل رویت نیستند از محلول سرکه استفاده می کنند. اما این آزمایش کاملا بدون خطا نیست. گاهی اوقات پوست افراد به شکل اشتباه به عنوان زگیل در نظر گرفته می شود.

هیچ تست عادی و رایجی برای تشخیص ویروس های اچ پی وی پر خطر در آقایان که منجر به بروز سرطان می شوند وجود ندارد. در آزمایش مقعدی (anal Pap test)، پزشکان سلول هایی را از ناحیه مقعد افراد جمع آوری کرده و آن ها را برای مشاهده هرگونه مشکل در آزمایشگاه مورد بررسی قرار می دهند.

درمان زگیل تناسلی در مردان

هنوز هیچ درمانی برای عفونت اچ پی وی (از نوع بدون علائم) وجود ندارد. به جای آن، تمرکز پزشکان بر روی مشکلات و عوارضی است که توسط ویروس اچ پی وی ایجاد می شوند.

پس از ظاهر شدن زگیل های تناسلی، روش های متعدد درمانی را می توان مورد استفاده قرار داد. بیماران می توانند از کرم های تجویزی در خانه استفاده کنند و آن ها را بر روی نواحی مورد نظر قرار دهند. همچنین پزشکان میتوانند با استفاده از عمل جراحی و یا منجمد کردن ( کرایوتراپی)، زگیل ها را در مطب از بین ببرند.

برخی از پزشکان درمان خیلی زود زگیل های تناسلی را پیشنهاد نمی کنند، چرا که زگیل ها ممکن است به مرور زمان و بدون نیاز به هیچ دخالتی از بین بروند.

همچنین ظاهر شدن تمامی زگیل ها بر روی پوست نیز به یک باره اتفاق نمی افتد و زگیل ها به مرور زمان بر روی پوست افراد پدیدار می شوند. بنابراین فردی که خیلی زود زگیل های تناسلی خود را درمان می کند، ممکن است به جلسات درمانی بیشتر نیاز پیدا کند.

سرطان مقعد را می توان به کمک شیمی درمانی، اشعه درمانی و عمل جراحی کنترل کرد. روش دقیق درمان به میزان پیشرفت و سطح سرطان در بیمار بستگی دارد. همچنین اندازه تومور و میزان پخش شدن سرطان در بدن، از جمله عوامل تاثیرگذار در انتخاب روش درمان هستند.

واکسن های ویروس اچ پی وی برای آقایان؟

واکسن ویروس اچ پی وی گارداسیل در سال 2006 برای استفاده در بانوان مورد تایید قرار گرفت، اما هنوز برای آقایان مورد تایید سازمان های معتبر جهانی نیست.

برای تشخیص اثر بخش بودن واکسن در آقایان، تحقیقات و پژوهش کارشناسان کماکان ادامه دارد. متخصصان سلامت عمومی بر این باورند که در نهایت پسران و آقایان نیز واکسینه خواهند شد.

مطالب بیشتر...





:: برچسب‌ها: درمان زگیل تناسلی،اچ پی وی،کرایوتراپی ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: